zaterdag 27 juli 2013

Kapitein Schettino van de Costa Concordia: Ik redde het leven van duizenden mensen


Toen ik zag dat de Costa Concordia in de problemen raakte, heb ik geprobeerd om het schip naar ondiep water te sturen en tegen een rots aan te leggen, zodat hij we niet helemaal ten onder zouden gaan. Dat zei kapitein Francesco Schettino woensdagavond in Knevel en Van den Brink.

Zwaartekracht
In de media wordt het Schettino zeer kwalijk genomen dat hij voortijdig het schip verliet. Schettino: 'Uiteraard was ik op de plaats waar ik nodig was om de ramp te controleren. Maar toen de ruiten barstten en het water binnenkwam, deed de zwaartekracht zijn werk, gleed ik de boot uit en belandde in de reddingsboot'.

Kapitein Schettino van de Costa Concordia: Ik redde het leven van duizenden mensen
Video: Captain Francesco Schettino about the Costa Concordia accident
AD 26-07-2013: De laatste vriend van 'Kapitein Lafaard'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten